Prijzen:
Mijn algemeen tarief bedraagt €48,00 per/uur excl. BTW. (excl materiaalkosten, materiaalhuur en vervoerkosten)
Btw op schilderwerk en behangen en isoleren;
Op schilderwerk bij woningen ouder dan 2 jaar ligt de btw sinds 1 Jan 2019 op 9% ook alle voorbereidende werkzaamheden en middelen voor schilderen en behangen, isoleren vallen onder dit tarief;
Hieronder vallen ook:
-
de gebruikte materialen
-
het voorbereiden van het schilderwerk
-
voorbehandelingen
-
het lakverven, vernissen en beitsen en watergedragen verven en primers.
-
het aanbrengen van een giet- of coatingvloer (mits sprake van het aanbrengen van een verfproduct)
Btw op Behangen:
Het behangen van woningen ouder dan 2 jaar valt onder het 9% tarief. Dit geldt voor:
- Behangen
- Noodzakelijke voorbereidingswerkzaamheden voor het behangen
- Gebruikte materialen, zoals lijm
let op! leveren van behang valt onder het 21% tarief evenals alle isolatie materialen
* btw tarieven afkomstig van de belastingdienstsite.
Transportkosten:
Op de factuur ziet u altijd een regel met transportkosten, deze koten zijn voor het halen van materiaal, en het woon/werkverkeer.( brandstof en tijd) Afhankelijk van de duur van de opdracht en het aantal keer dat er heen en weer gereden moet worden zullen deze kosten op de factuur staan. De kosten zijn 29,00 ex btw.in de regio " bollenstreek" daarbuiten 32,00 ex btw.
Een beetje afhankelijk van de afstand kijk ik hoe vaak er in redelijkheid gereden kan worden voor dit bedrag.
Het is dus niet zo dat als ik 10 dagen bij u werk, dat u ook 10 keer 29,00 euro in rekening wordt gebracht, dat is niet het geval. Ik ga daar redelijk mee om, ik hoef niet te verdienen op de transportkosten, maar het moet ook niet nadelig voor mij zijn.
let op! Bij een vrijblijvende offerte zijn er geen kosten voor u, ook niet voor komen kijken (afschouwen) en daarmee ook geen transportkosten, dat is gewoon mijn service voor u.
Materiaalkosten en materiaal huur:
- materiaalkosten (alle) en eventueel speciaal benodigde gereedschappen ( huur van het gereedschap) zijn niet inbegrepen.
- Op de offerte en later op de factuur staan bij gebruik van bijvoorbeeld mijn/een stijger ook kosten voor het gebruik van de stijger ( dit is in tegenstelling tot een te huren stijger een vast bedrag) Dit is voor afschrijving en het opzetten en afbouwen van de stijger. Het zou ook kunnen dat ik een grotere of veel hogere stijger moet huren, die kosten worden dan doorberekend aan u.
- Bij sloop en of renovatiewerkzaamheden komt er veel puin en afval vrij, als voorbeeld ; tegels en sanitair uit een middelgrote badkamer is een 2m3 vuilcontainer bij nodig. Bij sloop en renovatie huur ik altijd een vuilcontainer afhankelijk van de grote die nodig is en het vuil dat erin gaat varieert de prijs, bv mix of alleen hout. DE prijs vraag ik voor u op bij mijn leverancier voor containers, en zet ik voor u op de offerte, u mag natuurlijk ook zelf zorgen voor een container en of afvoeren van het afval. Weet alleen dat gips en gipsblokken en nog een aantal zaken niet naar de milieustraat mogen, ook niet voor particulieren. Ik voer zelf handmatig geen bouwvuil af omdat dit voor u en mij niet efficiënt is, dit kost veel tijd en ook kosten ( huur aanhanger, kosten vuilafvoer naar gespecialiseerd bedrijf) die ik dan weer aan u doorbereken, dit is vaak duurder dan een vuilcontainer huren en geeft veel minder gedoe.
Vrijblijvende offerte:
Voorafgaande aan een offerte bezoek ik u graag op de locatie en bespreek ik met u de wensen, dit is geheel vrijblijvend en geheel kosteloos.
Bij aanbesteding:
Goedkeuring van de offerte.
Als er uit de vrijblijvende offerte een opdracht (aanbesteding) volgt vraag ik u deze te ondertekenen en aan mij retour te geven cq te sturen, dit mag per mail. In de meeste gevallen is er een aanbetaling als garantstelling voor de aanschaf en materiaalkosten van toepassing, ik doe dit omdat, voor ik bij u begin er al flinke kosten door mij gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld verf is kostbaar, evenals bouwmaterialen in alle opzichten.
Op de offerte is de verdeling voor de aanbetaling vermeld en zoals u op de offerte kunt zien ook bijna altijd representatief voor de materiaalkosten. De werkzaamheden zullen pas starten als de 1e en of 2e aanbetaling is voldaan. Het laatste deel betaald u pas na beëindigingen van de werkzaamheden, als u de factuur krijgt.
faciliteiten:
Als u mijn offerte krijgt zult u de volgende beschrijvingen vinden,
- Is er een WC die gebruikt mag worden? zo niet ben ik genoodzaakt een chemotoilet te huren, deze kosten zullen voor rekening zijn van de opdrachtgever.
- Is er betaald parkeren bij u in de straat en of voor de deur? heeft u een parkeervergunning die door mij gebruikt kan worden? zo niet zijn de gemaakte parkeerkosten voor rekening van de opdrachtgever, deze kosten zullen op de eindfactuur worden gespecificeerd.
- Krijg ik van u een sleutel zodat ik ook in uw afwezigheid naar binnen kan voor de werkzaamheden, of is er steeds iemand aanwezig? zo niet breng ik bij afwezigheid, bij een niet gewerkte dag en of dagdeel deze in rekening bij de klant.
Ik wil u vragen op de getekende offerte of in een mail op alle 3 de vragen aan te geven JA / Nee., afhankelijk van uw antwoord kan dit kosten voor u meebrengen in de vorm van het huren van een mobiel toilet, parkeerkosten en eventueel een gederfde dag of dagdeel doordat ik niets kon doen.
De Factuur:
Na beëindiging van de werkzaamheden krijgt u de factuur per mail ( in de meeste gevallen) indien u een aanbetaling heeft gedaan kunt u dat deel in mindering brengen op het factuurbedrag. Ik wil u vriendelijk vragen bij de overschrijving altijd het factuurnummer te vermelden.
Mijn factuur is altijd met btw. Als ondernemer kunt u de btw terugvragen, als particulier met bijvoorbeeld een koophuis kunt u de factuur gebruiken bij uw belastingaangifte, dit is dan wel afhankelijk van de gestelde eisen van de belastingdienst, dit kunt u vinden op www.belastingdienst.nl
Beoordeling van mij:
Na het afronden van de werkzaamheden vraag ik u beleefd of u mij zou willen beoordelen, dit kan via deze site of via de site waar u mij gevonden heeft, ik waardeer dat zeer. Met uw beoordeling helpt u andere potentiële klanten een beeld van mij te krijgen en wie kan dat beter beoordelen dan u.
U krijgt als "dank u wel" van mij bij een volgende opdracht een korting op uw volgende factuur.
Algemene voorwaarden:
Mijn algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de KVK te Den Haag.